Általános Szerződési Feltételek

Tartalomjegyzék:

Cikk   1 - Definíciók

Cikk   2 - Az üzletember azonosítása

Cikk   3 - Alkalmazandóság

Cikk   4 - Az ajánlat

Cikk   5 - A szerződés

Cikk   6 - Elállási jog

Cikk   7 - Visszavonás esetén felmerülő költségek

Cikk   8 - Elállási jog kizárása

Cikk   9 - Az ár

Cikk  10 - Megfelelőség és garancia

Cikk  11 - Szállítás és teljesítés

Cikk  12 - Hosszú távú ügyletek: időtartam, felmondás és meghosszabbítás

Cikk  13 - Fizetés

Cikk  14 - Panaszkezelés

Cikk  15 - Viták

Cikk  16 - Kiegészítő vagy eltérő rendelkezések

 Cikk 1 - Definíciók

Ezen feltételek értelmezéséhez a következők értenek alatt:

  1. Gondolkodási időszak: az az időszak, amely alatt a fogyasztó élhet elállási jogával;
  2. Fogyasztó: a természetes személy, aki nem jár el vállalkozóként, és távolsági szerződést köt az üzletemberrel;
  3. Nap: naptárnap;
  4. Hosszú távú ügylet: a termékek és/vagy szolgáltatások távolsági szerződése, amelynek szállítási és/vagy elfogadási kötelezettsége időben terjed;
  5. Tartós adathordozó: minden olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy az üzletember számára, hogy olyan információkat tároljon, amelyek személyesen hozzá vannak rendelve, és amelyek jövőbeli megtekintést és változatlan reprodukciót tesznek lehetővé az elmentett információkról.
  6. Elállási jog: a fogyasztó jogosultsága arra, hogy a gondolkodási időszakban elálljon a távolsági szerződéstől;
  7. Mintanyomtatvány: a vállalkozó által biztosított elállási nyomtatvány, amelyet a fogyasztó kitölthet, ha el szeretne élni elállási jogával.
  8. Üzletember: a termékeket és/vagy szolgáltatásokat távolsági szerződés keretében kínáló természetes vagy jogi személy;
  9. Távolsági szerződés: olyan szerződés, amelyben a termékek és/vagy szolgáltatások távolsági értékesítési rendszerének keretében, a szerződés megkötésétől a kizárólag egy vagy több távolsági kommunikációs technikát használva történik;
  10. Távolsági kommunikáció technikája: olyan eszköz, amelyet szerződés megkötésére lehet használni, anélkül, hogy a fogyasztó és az üzletember egyszerre ugyanabban a helyiségben lenne.
  11. Általános Szerződési Feltételek: a vállalkozó jelen Általános Szerződési Feltételei.

Cikk 2 - Az üzletember azonosítása

Sideways

Hinmanweg 3 BE68

7575BE, Oldenzaal

Telefonszám: +31(0)548201001

E-mail cím: [email protected]

Cégjegyzékszám: 94075816

Adóazonosító szám: NL866627042B01

Cikk 3 - Alkalmazandóság

    1. az elfogadás határideje az ajánlat elfogadására, vagy az a határidő, amelyen belül az üzletember garantálja az árat;
    2. a távolsági kommunikáció díjának összege, ha a távolsági kommunikációs technológia használatának költségeit nem a használt kommunikációs eszköz szabványos alapdíja alapján számolják ki;
    3. hogy az egyezség létrejötte után archiválják-e, és ha igen, hogyan tekinthető meg a fogyasztó számára;
    4. módja annak, hogy a fogyasztó, az egyezség megkötése előtt ellenőrizheti és igény esetén helyreállíthatja az általa szolgáltatott adatokat;
    5. a más nyelvek, amelyeken az egyezséget, a holland mellett, meg lehet kötni;
    6. a magatartási kódexek, amelyeknek az üzletember aláveti magát, és a módja annak, hogy a fogyasztó ezeket az elektronikus úton megtekinthesse; és
    7. egy távolsági tranzakció esetén a minimális időtartam.

Cikk 5 - Az egyezség

      1. Az egyezség, a 4. bekezdés rendelkezései kivételével, akkor jön létre, amikor a fogyasztó elfogadja az ajánlatot és teljesíti a feltételeket.
      2. Ha a fogyasztó elektronikus úton fogadja el az ajánlatot, az üzletember az ajánlat elfogadásának azonnali elektronikus úton történő visszaigazolásával igazolja az elfogadás fogadását. Amíg az üzletember nem erősíti meg az elfogadás fogadását, a fogyasztó felbonthatja az egyezséget.
      3. Ha az egyezség elektronikusan jön létre, az üzletember megfelelő technikai és szervezeti intézkedéseket tesz az adatok elektronikus továbbításának biztonságára, és biztosítja a biztonságos webes környezetet. Ha a fogyasztó elektronikusan fizethet, az üzletember megfelelő biztonsági intézkedéseket tesz.
      4. Az üzletember - a törvényes keretek között - tájékozódhat arról, hogy a fogyasztó képes-e teljesíteni fizetési kötelezettségeit, valamint minden tény és körülmény, amelyek fontosak a távolsági egyezség felelősséggel történő megkötése szempontjából. Ha az üzletembernek ezen vizsgálat alapján megfelelő okai vannak arra, hogy ne kösse meg az egyezséget, jogosult indokoltan elutasítani egy rendelést vagy kérelmet, vagy különleges feltételeket kapcsolni a végrehajtáshoz.
      5. Az üzletember a termékhez vagy szolgáltatáshoz a fogyasztónak a következő információkat küldi el, írásban vagy olyan módon, hogy azt a fogyasztó hozzáférhető módon tartós adathordozón tárolhatja:
      6. az üzletember telephelyének címe, ahol a fogyasztó panaszaival fordulhat;
      7. a visszavonási jog gyakorlásának feltételei és módja, vagy egyértelmű közlemény a visszavonási jog kizárásáról;
      8. az árukapcsolásokról és a vásárlás utáni szolgáltatásokról szóló információ;
      9. a jelen feltételek 4. cikkében meghatározott adatokat, hacsak az üzletember ezeket az adatokat már meg nem adta a fogyasztónak az egyezség végrehajtása előtt;
      10. az egyezség felmondásának követelményei, ha az egyezség egy évnél hosszabb időre vagy határozatlan időre szól.
      11. A duális tranzakció esetén az előző bekezdés rendelkezései csak az első szállításra alkalmazhatók.
      12. Minden egyezség az adott termékek megfelelő elérhetőségének feltétele alatt köttetik.

Cikk 6 - A visszavonási jog

Termékek szállításakor:

      1. Az áruk vásárlása esetén a fogyasztónak lehetősége van a szerződést indokolás nélkül felbontani 14 napig. A felmondási időszak a termék átvételét követő napon kezdődik a fogyasztó vagy a fogyasztó által előre meghatározott és az üzletember által ismertetett képviselő általi átvételtől.
      2. A felmondási időszak alatt a fogyasztónak gondoskodnia kell a termékről és a csomagolásról. A terméket csak annyira bontja ki vagy használja, amennyire szükséges annak megítéléséhez, hogy meg akarja-e tartani a terméket. Ha él a felmondási jogával, a terméket minden mellékletével együtt és - ha az ésszerűen lehetséges - az eredeti állapotában és csomagolásában kell visszaküldenie az üzletembernek, az üzletember által adott ésszerű és egyértelmű utasításoknak megfelelően.
      3. Ha a fogyasztó szeretné gyakorolni a felmondási jogát, köteles erről 14 napon belül, a termék átvételét követően, közölni az üzletemberrel. A közlésnek a fogyasztónak az üzletember által előírt modellnyomtatvány segítségével kell történnie. Miután a fogyasztó közölte szándékát, hogy él a felmondási jogával, 14 napon belül vissza kell küldenie a terméket. A fogyasztónak be kell bizonyítania, hogy a terméket időben visszaküldte, például postai feladási igazolással.
      4. Ha a fogyasztó a 2. és 3. bekezdésben meghatározott határidők lejárta után nem közölte szándékát a felmondási jog gyakorlására vagy nem küldte vissza a terméket az üzletembernek, a vásárlás ténye.

Szolgáltatások nyújtásakor:

      1. Szolgáltatások nyújtása esetén a fogyasztónak lehetősége van a szerződést indokolás nélkül felbontani legalább 14 napig, a szerződés megkötését követő naptól.
      2. A felmondási jog gyakorlásához a fogyasztónak az üzletember által a kínálatnál és/vagy a szállítás során nyújtott ésszerű és egyértelmű utasításoknak kell megfelelnie.

Cikk 7 - Felmondási költségek

      1. Ha a fogyasztó élni kíván a felmondási jogával, legfeljebb a visszaküldés költségei terhelik.
      2. Ha a fogyasztó valamennyi összeget kifizette, az üzletember ezt az összeget a felmondást követő 14 napon belül visszatéríti. Ebben az esetben a feltétel, hogy a terméket már vissza kell kapnia a webáruháztól, vagy bizonyítékokat kell szolgáltatni a teljes visszaküldésről. A visszatérítés azonos fizetési módon történik, amelyet a fogyasztó használt, hacsak a fogyasztó nem ad kifejezett hozzájárulást egy másik fizetési módnak.
      3. Ha a fogyasztó maga okozza a termék károsodását gondatlansága miatt, akkor a fogyasztó felelős a termék értékcsökkenéséért.
      4. A fogyasztót nem lehet felelőssé tenni a termék értékcsökkenéséért, ha az üzletember nem nyújtotta be minden törvényileg előírt információt a felmondási jogról, ami a vásárlási szerződés megkötése előtt történt.

Cikk 8 - A felmondási jog kizárása

      1. Az üzletember kizárhatja a fogyasztó felmondási jogát az 2. és 3. bekezdésben meghatározott termékekre. A felmondási jog kizárása csak akkor lehetséges, ha az üzletember ezt egyértelműen feltüntette az ajánlatban, legalábbis a szerződés megkötése előtt.
      2. A felmondási jog kizárása csak a következő termékekre lehetséges:
      3. amelyeket az üzletember a fogyasztó specifikációi szerint hozott létre;
      4. amelyek egyértelműen személyes jellegűek;
      5. amelyek természetük szerint nem küldhetők vissza;
      6. amelyek könnyen tönkremennek vagy elavulnak;
      7. amelyek ára a piacon bekövetkezett pénzügyi változásokhoz kötött, amelyekre az üzletembernek nincs befolyása;
      8. az egyedi újságokra és folyóiratokra;
      9. hang- és videofelvételekre és számítógépszoftverekre, amelyeknek a fogyasztó megszegte a pecsétjét.
      10. A felmondási jog kizárása csak a következő szolgáltatásokra vonatkozhat:
      11. a szálláshelyre, közlekedésre, éttermi szolgáltatásra vagy szabadidős tevékenységre vonatkozóan egy meghatározott dátumon vagy időszakban való végrehajtás érdekében;
      12. amelyeknek a teljesítése a fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött meg, mielőtt lejárt volna a gondolkodási idő;
      13. fogadásokra és lottókra vonatkozóan.

Cikk 9 - Az ár

      1. Az ajánlatban megadott érvényességi időszak alatt a kínált termékek és/vagy szolgáltatások árai nem emelkednek, kivéve az ÁFA (Általános Forgalmi Adó) változásai miatti áremeléseket.
      2. Az előző bekezdéstől való eltérés esetén az üzletember olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálhat, amelyek árai a pénzügyi piac ingadozásaihoz kötődnek, és amelyekre az üzletembernek nincs befolyása. Ezek az ingadozásokhoz való kötöttség és az esetlegesen megadott árak iránymutatások az ajánlatban.
      3. Az áremelések csak az egyezség létrejöttét követő 3 hónapon belül megengedettek, ha azok jogszabályok vagy rendeletek következményei.
      4. Az áremelések az egyezség létrejöttétől számított 3 hónapon túli időszakban csak akkor engedélyezettek, ha az üzletember megállapodott benne, és:
      5. ezek jogszabályok vagy rendeletek következményei; vagy
      6. a fogyasztónak joga van az egyezséget az áremelés napjától kezdődően felmondani.
      7. Az ajánlatban megadott termékek vagy szolgáltatások árai tartalmazzák az ÁFA-t.
      8. Minden ár a hibás vagy téves nyomtatásokért és elgépelésekért fenntartva. A hibás nyomtatások vagy elgépelések következményeiért nem vállalunk felelősséget. Hibás nyomtatások vagy elgépelések esetén az üzletembernek nincs kötelezettsége a terméket a hibás áron szállítani.

Cikk 10 - Megfelelőség és Garancia

      1. Az üzletember vállalja, hogy a termékek és/vagy szolgáltatások megfelelnek az egyezségnek, az ajánlatban megadott specifikációknak, a jó minőség és/vagy használhatóság ésszerű követelményeinek, valamint az egyezség létrejöttének időpontjában érvényes jogszabályoknak és/vagy kormányrendeleteknek. Ha megállapodtak róla, az üzletember vállalja, hogy a termék alkalmas más, mint a normál használatra is.
      2. Az üzletember, a gyártó vagy az importőr által nyújtott garancia nem von le semmit a fogyasztó jogszerű jogai és igényei alól, amelyeket az egyezség alapján az üzletemberrel szemben érvényesíthet.
      3. Az esetleges hibákat vagy tévesen szállított termékeket 4 héten belül, a kézbesítést követően írásban kell bejelenteni az üzletembernek. A termékek visszaküldése az eredeti csomagolásban és újszerű állapotban történjen.
      4. Az üzletember garanciaidőszaka megegyezik a gyártó garanciaidőszakával. Az üzletember azonban soha nem felelős a termékek végső alkalmasságáért az egyes felhasználásokhoz, sem a termékek használatára vagy alkalmazására vonatkozó esetleges tanácsokért.
      5. A garancia nem érvényes, ha:
      • A fogyasztó a szállított termékeket maga vagy harmadik fél által saját maga javította vagy módosította;
      • A szállított termékeket szokatlan körülményeknek tették ki, vagy más módon gondatlanul kezelték vagy megsértették az üzletember vagy a csomagolás utasításait;
      • A hibás működés teljes vagy részleges következménye az állami hatóságok által előírt vagy előírandó szabályoknak vagy az alkalmazott anyagok jellegével kapcsolatos szabályoknak.

Cikk 11 - Szállítás és végrehajtás

      1. Az üzletember a legnagyobb gondosságot fordítja a termékek megrendeléseinek és a szolgáltatások nyújtásának átvételére és végrehajtására.
      2. A szállítás helyeként az számít, amelyet a fogyasztó a vállalatnak ismertetett.
      3. A 4. bekezdésben meghatározottak figyelembevételével a vállalat elfogadott rendeléseket gondosan, de legfeljebb 30 napon belül teljesít, hacsak a fogyasztó nem egyetért egy hosszabb szállítási határidővel. Ha a szállítás késik, vagy a rendelést nem vagy csak részben lehet teljesíteni, a fogyasztó erről legkésőbb 30 napon belül értesítést kap a rendelés leadását követően. Ilyen esetben a fogyasztónak joga van az egyezséget költségmentesen felmondani. A fogyasztónak nincs joga kártérítésre.
      4. Minden szállítási határidő csak tájékoztató jellegű. Az esetlegesen megadott határidőkből a fogyasztó nem szerezhet jogokat. A határidő túllépése nem jogosítja fel a fogyasztót kártérítésre.
      5. A 3. bekezdés szerinti felmondás esetén az üzletember a fogyasztó által fizetett összeget a felmondást követően mielőbb, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti.
      6. Ha a megrendelt termék szállítása lehetetlennek bizonyul, az üzletember megpróbál helyettesítő terméket rendelkezésre bocsátani. A szállításkor egyértelműen és érthetően tájékoztatják a helyettesítő termék szállításáról. A helyettesítő termékek esetében a felmondási jog nem zárható ki. A visszaszállítás költségeit az üzletember viseli.
      7. A termékek károsodásának vagy elvesztésének kockázata az üzletemberre hárul a fogyasztó számára történő kézbesítés vagy előre megnevezett és az üzletember által ismertetett képviselő részére történő kézbesítés időpontjáig, hacsak nem állapodtak meg kifejezetten másként.

Cikk 12 - Tartós ügyletek: tartam, felmondás és meghosszabbítás

Felmondás

      1. A fogyasztó bármikor felmondhat egy határozatlan idejű megállapodást, amely áruk (ideértve az elektromosságot is) rendszeres szállítására (ideértve a szolgáltatásokat is) irányul, az előre megállapított felmondási szabályok és az egy hónapot meg nem haladó felmondási határidő betartásával.
      2. A fogyasztó bármikor felmondhat egy határozott időtartamra szóló megállapodást, amely áruk (ideértve az elektromosságot is) rendszeres szállítására (ideértve a szolgáltatásokat is) irányul, a meghatározott időszak végén az előre megállapított felmondási szabályok és az egy hónapot meg nem haladó felmondási határidő betartásával.
      3. A fogyasztó bármikor felmondhatja a fent említett megállapodásokat:
      • bármikor felmondhat és nem korlátozható egy meghatározott időpontra vagy időszakra;
      • legalább ugyanazzal a módszerrel mondhat fel, mint amellyel megkötötte őket;
      • mindig felmondhatja ugyanazzal a felmondási határidővel, amellyel az üzletember magának kikötötte.

Meghosszabbítás

      1. Egy meghatározott időre szóló megállapodást, amely áruk (ideértve az elektromosságot is) rendszeres szállítására (ideértve a szolgáltatásokat is) irányul, nem szabad hallgatólagosan meghosszabbítani vagy megújítani egy meghatározott időtartamra.
      2. Az előző bekezdéstől való eltérés esetén egy meghatározott időtartamra szóló megállapodást, amely áruk (ideértve az elektromosságot is) rendszeres szállítására (ideértve a szolgáltatásokat is) irányul, hallgatólagosan meghosszabbíthatnak egy meghatározott időtartamra, legfeljebb három hónapra, ha a fogyasztó ezt a meghosszabbított megállapodást annak meghosszabbításának végén egy hónapot meg nem haladó felmondási határidővel mondhatja fel.
      3. Egy meghatározott időtartamra szóló megállapodást, amely áruk vagy szolgáltatások rendszeres szállítására irányul, csak hallgatólagosan lehet határozatlan időre meghosszabbítani, ha a fogyasztó bármikor felmondhat, legfeljebb egy hónap felmondási határidővel, és legfeljebb három hónap felmondási határidővel, ha a megállapodás az áruk vagy szolgáltatások rendszeres, de nem gyakrabban, mint havonta egyszeri szállítására irányul.
      4. Egy meghatározott időtartamra szóló megállapodás, amely áruk (ideértve az elektromosságot is) rendszeres szállítására irányul, nem hosszabbítható meg hallgatólagosan, és automatikusan megszűnik a próba- vagy ismeretszerzési időszak lejárta után.

Tartam

      1. Ha egy megállapodás egy évnél hosszabb ideig tart, a fogyasztó egy év után bármikor felmondhatja a megállapodást, legfeljebb egy hónap felmondási határidővel, kivéve, ha az ésszerűség és tisztesség az egyezség vége előtti felmondás ellen szól.

Cikk 13 - Fizetés

      1. Hacsak másként nem lett megállapodva, a fogyasztónak fizetnie kell a fizetendő összegeket a 6. cikk (1) bekezdésében meghatározott megfontolási időszak megkezdését követő 7 munkanapon belül. Szolgáltatások nyújtására irányuló megállapodás esetén ez a határidő akkor kezdődik, amikor a fogyasztó megkapja az egyezség visszaigazolását.
      2. A fogyasztónak kötelessége azonnal értesíteni az üzletembert a fizetési adatokban szereplő hibákról vagy téves adatokról.
      3. A fogyasztó esetleges késedelme esetén az üzletembernek jogában áll a fogyasztónak kiszabott korábbi, elfogadható költségeket felszámolni, kivéve a törvény által megszabott korlátozásokat.

Cikk 14 - Panaszkezelési eljárás

      1. A vállalkozás rendelkezik kellően ismertetett panaszkezelési eljárással, és a panaszt ezen eljárásnak megfelelően kezeli.
      2. Az egyezség teljesítésével kapcsolatos panaszokat a fogyasztónak azok teljes és egyértelmű leírásával együtt, azok felismerése után 7 napon belül be kell nyújtania a vállalkozóhoz.
      3. A vállalkozáshoz benyújtott panaszokra 14 napos válaszidőn belül válaszolnak, a beérkezés dátumától számítva. Ha egy panasz előreláthatóan hosszabb feldolgozási időt igényel, a vállalkozó 14 napos határidőn belül válaszol egy beérkezési visszaigazolással és egy becsléssel, hogy a fogyasztó mikor várhat egy részletesebb választ.
      4. Ha a panaszt nem lehet kölcsönös egyetértés útján megoldani, egy vitás ügy merül fel, amely alkalmas a vita rendezésére.
      5. Panaszok esetén a fogyasztónak először a vállalkozáshoz kell fordulnia. Ha az online áruház csatlakozott a WebwinkelKeur Alapítványhoz, és azok a panaszok, amelyeket nem lehet kölcsönös egyetértés útján megoldani, a fogyasztónak a WebwinkelKeur Alapítványhoz kell fordulnia (webwinkelkeur.nl), amely díjmentesen közvetít. Ellenőrizze, hogy az online áruház rendelkezik-e érvényes tagsággal a https://www.webwinkelkeur.nl/leden/ weboldalon. Ha még mindig nem sikerül megoldást találni, a fogyasztónak lehetősége van panaszát a WebwinkelKeur Alapítvány által kijelölt független vitarendező bizottság elé terjeszteni, az döntése kötelező és mind a vállalkozó, mind a fogyasztó elfogadja ezt a kötelező döntést. A vitarendezési eljárásnak a fogyasztónak kell viselnie a kapcsolódó költségeit, amelyeket a megfelelő bizottság részére kell fizetnie. Emellett lehetőség van a panaszok bejelentésére az Európai ODR platformon (http://ec.europa.eu/odr).
      6. Egy panasz nem függeszti fel a vállalkozás kötelezettségeit, hacsak a vállalkozó nem jelzi írásban másként.
      7. Ha a vállalkozó a panaszt megalapozottnak találja, a vállalkozó választhatja, hogy a szállított termékeket díjmentesen kicseréli vagy javítja.

Cikk 15 - Viták

      1. Azokra a megállapodásokra, amelyekre ezek a általános feltételek vonatkoznak, kizárólag a holland jog alkalmazandó, még akkor is, ha a fogyasztó külföldön él.
      2. A Bécsi Vásárlási Egyezmény nem alkalmazható.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Olyan kiegészítő vagy a jelen általános feltételektől eltérő rendelkezéseket nem szabad a fogyasztó rovására megállapítani, és írásban kell rögzíteni őket, vagy olyan módon, hogy a fogyasztó azokat hozzáférhető módon el tudja tárolni egy tartós adathordozón.